תכנית לימודים שנתית בשל"ח וידיעת הארץ, שכבות ח' וט'
דרישות המקצוע:
נוכחות בכל השיעורים (היעדרות מחייבת אישור), הקשבה במהלך השיעור, הבאת הציוד הנדרש (כלי כתיבה ומחברת), ניהול מחברת מסודרת כולל סיכום השיעורים, ביצוע משימות הניתנות בכיתה והכנת שעורי בית. הגשת המטלות הניתנות בזמן – בדגש על דו"חות סיור, נוכחות בשלושת ימי השדה לאורך השנה.
הרכב הציון מחצית א:
20% תלמידאות – תפקוד התלמיד בכיתה ובבית: נוכחות, הגעה בזמן, הבאת ציוד (ספר, מחברת וכלי כתיבה), הקשבה בשיעור, השתתפות בשיעור, ניהול מחברת, ביצוע מטלות ומשימות הניתנות בכיתה ובבית והגשתן בזמן הנדרש, התנהגות הולמת ויחס רציני למקצוע.
25% – נוכחות בימי השדה (טיולי השל"ח)
25%- דו"חות סיור
30%- עבודות, בחנים ומטלות שונות ומגוונות.
הרכב הציון מחצית ב:
20% תלמידאות.
30%- עבודה מסכמת
10%- בחנים ומטלות כתיבה.
20% – נוכחות בימי שדה
20% – דוחות סיור
נושאי הלימוד בתוכנית הלימודים:
שכבה ח'
1. סדנת מכלול הנופאדם בארץ ישראל- הבנת האחריות שלי על הסביבה, הלאום והחברה נובעת מהיותי מושפע מהם ומשפיע עליהם.
2. סדנת המהפך הציוני במישור החוף- התרומה שלי להמשך המעשה הציוני.
3. סדנת ההר כערש האומה- חיזוק הזיקה שלי למורשת התרבותית של עם ישראל, המושרשת בהר, כיסוד לזהות היהודית והלאומית שלי, תוך גילוי סובלנות למגוון הדעות בחברה הישראלית.
שכבה ט'
1. סדנת הבקע כגבול שלום מתפתח- הפעולות שלנו למען השכנת שלום בסביבתי הקרובה, ליצירת אקלים חיובי ולקידום הישגים.
2. סדנת מפגש טבע בארץ ישראל- איך אנו שומרים על ערכי הטבע והסביבה הייחודיים בארץ ישראל
3. סדנת ירושלים בירת ישראל- אנחנו לוקחים חלק בשימור וחיזוק מעמדה של ירושלים בירת ישראל כיסוד בזהותי היהודית – הלאומית, תוך גילוי סובלנות ליחסם של בני דתות אחרות לעיר
בברכת שנה פורייה, מהנה ומוצלחת, צוות של"ח